Partneri na projektu

SLOVAČKA REPUBLIKA

Vodeće tijelo(a) države članice

Ministarstvo za rad, socijalna pitanja i porodicu Republike Slovačke (MOLSAF)

Ministarstvo za rad, socijalna pitanja i porodicu Republike Slovačke je nadležno za podršku zapošljavanju, socijalnu zaštitu i funkcionisanje sistema socijalnog osiguranja i šeme zaštite. Ministarstvo za rad, socijalna pitanja i porodicu Slovačke Republike je najveći pružalac socijalnih i savjetodavnih usluga u Republici Slovačkoj. Hiljade građana svakodnevno koristi usluge ove organizacije.

Takođe, MOLSAF direktno reguliše garancijsko osiguranje, koje u Slovačkoj predstavlja zaštitu zaposlenih u slučaju nelikvidnosti poslodavca. Važan je organ državne uprave za socijalno-pravnu zaštitu djece i koordinaciju porodične politike.

Odsjek za rad MOLSAF-a utvrđuje mjere usmjerene na povećanje zaposlenosti kroz pomoć tražiocima posla, zaposlenima i poslodavcima. Zaštita zaposlenih na njihovim radnim mjestima i borba protiv rada i zapošljavanja na crno predstavljaju značajan dio njihovog rada.

Centralna kancelarija za rad, socijalna pitanja i porodicu (COLSAF)

Centralna kancelarija za rad, socijalna pitanja i porodicu (COLSAF) predstavlja javne službe za zapošljavanje (PES) i administraciju za socijalna pitanja u Republici Slovačkoj. Organizacija ima 11 955 zaposlenih (7683 u 46 lokalnih biroa rada, 3562 u 77 domova za decu i 355 u sedištu).

COLSAF je državni organ koji obavlja svoje dužnosti prema drugim organizacijama i javnosti. Njegovi zadaci u oblasti politike zapošljavanja su da upravlja, usmjerava i kontroliše izvršenje usluga zapošljavanja od strane lokalnih kancelarija za rad, socijalna pitanja i porodicu. Pored aktivnosti usmjerenih ka lokalnim biroima rada, sa stanovišta klijenata najvažnije aktivnosti COLSAF-a leže u oblasti razvoja i vođenja u realizaciji nacionalnih projekata u cilju poboljšanja situacije na tržištu rada, sprovođenja posredovanja u zapošljavanju građana Slovačke u druge zemlje EU, izdavanje licenci za privatne pružaoce usluga zapošljavanja (agencije za posredovanje u zapošljavanju, agencije za zapošljavanje uz podršku, agencije za privremene poslove) ili dnevni red žalbi klijenata.

Slovačka nacionalna Twinning platforma: Regional Development Agency Senec- Pezinok, Slovak Republic (RDA)

RRA je slovačka nacionalna twinning platforma koja integriše državne organe (ministarstva), samoupravne organe (samoupravne regione i opštine), druga javna tijela i socijalne partnere pod jednim krovom. Smatra se motorom za održivi socio-ekonomski razvoj. U tom smislu, njegova ključna funkcija uključuje kompleksne usluge i podršku sa fokusom na javni sektor (državu, samoupravne subjekte i socijalne partnere) u oblasti izgradnje institucionalnih kapaciteta, jačanja partnerstva i strateškog planiranja za što efikasnije korišćenje nacionalnih i EU fondovi u ekonomskom i socijalnom kontekstu. RRA je zadužena za obuku slovačkih državnih organa o pravilima twinning mehanizma, razradu predloga sa fokusom na stvarne potrebe korisnika IPA i ENI i ove aktivnosti blisko koordinira sa Nacionalnom kontakt tačkom za twinning & TAIEX – Ministarstvo spoljnih i evropskih poslova.

REPUBLIKA ESTONIJ

Ministarstvo za socijalna pitanja Republike Estonije

Misija Ministarstva za socijalna pitanja je da razvija životnu sredinu u kojoj svi imaju jednake šanse da žive dostojanstveno. Naša vizija je sledeća:

  • Estoniju vidimo kao održivu i inovativnu zemlju, koja je socijalno i ekonomski uravnotežena, u kojoj bi održivi porodični odnosi, zajednička društvena kohezija i visokokvalitetno životno okruženje bili osnova za društveni osećaj sigurnosti, blagostanja i visok životni standard. Pad stanovništva Estonije bio bi zaustavljen, a stopa rasta bi bila pozitivna.
  • Estonsko društvo bi nastavilo da uživa u osnovnim vrednostima i bilo bi otvoreno i sa razumevanjem za kulturnu i društvenu raznolikost.
  • Estonija bi ponudila povoljno ekonomsko okruženje za investitore. Zahvaljujući poboljšanju životne sredine i sve većoj vrednosti zdravlja ljudi bi bili u mogućnosti da efikasnije rade i da budu ekonomski i društveno aktivni do duboke starosti.
  • Svi bi se osećali bezbedno, zahvaljujući međugeneracijskom poznavanju i međusobnoj podršci.

S tim u vezi, vidimo da bi se estonsko društvo sastojalo od nezavisno održivih ljudi koji u oblasti rada imaju mogućnost samoostvarenja kroz rad, učenje i slobodno vreme.

SAVEZNA REPUBLIKA NJEMAČKA

Federalno ministarstvo za rad i socijalna pitanja (BMAS)

Osnovne funkcije Federalnog ministarstva za rad i socijalna pitanja (BMAS) su stvaranje okvira za više radnih mjesta, održavanje stabilnih sistema socijalne sigurnosti i promoviranje socijalne uključenosti. Dakle, BMAS je odgovoran za širok spektar oblasti politike kao što su politika tržišta rada, radno pravo i zdravlje i bezbijednost na radu, kao i oblasti penzija i socijalnog osiguranja.

BMAS nastoji da održivo ojača tržište rada uz pravedne politike tržišta rada i borbu protiv nezaposlenosti na nacionalnom, evropskom i međunarodnom nivou. Ove politike su dopunjene evropskim pravnim okvirom, koji garantuje pravo na slobodu kretanja.

Federalna agencija za zapošljavanje (Bundesagentur für Arbeit, BA)

Federalna agencija za zapošljavanje (Bundesagentur für Arbeit, BA) je savezna korporacija javnog prava sa samoupravom pod zakonskim nadzorom BMAS-a u skladu sa Socijalnim kodeksom (SGB). Sa osobljem od 101.300 zaposlenih, BA je najveća javna služba za zapošljavanje u Evropi.

Kao najveći pružalac usluga na njemačkom tržištu rada, BA ispunjava sveobuhvatne uslužne zadatke za tržište rada i obuku za građane, kao i za kompanije i institucije. U tu svrhu ima na raspolaganju mrežu agencija za zapošljavanje i filijala širom zemlje. Glavni zadaci Federalnog zavoda za zapošljavanje su zapošljavanje u obuci i radna mjesta, savjetovanje o karijeri, promocija stručnog osposobljavanja, kontinuirano obrazovanje i stručno osposobljavanje i integracija osoba sa invaliditetom na tržište rada, kao i usluge zaštite i otvaranja radnih mjesta i upravljanja. zamenske naknade, kao što su naknade za nezaposlene ili naknade za nesolventnost. BA takođe sprovodi istraživanje tržišta rada i zanimanja, praćenje i izveštavanje tržišta rada i vodi statistiku tržišta rada. Štaviše, kao kancelarija za porodična davanja, ona isplaćuje dječije dodatke.

Njemačka nacionalna EURES koordinaciona kancelarija (njemački EURES-NCO)

Pre skoro 30 godina, BMAS je doneo političku odluku da implementira nacionalno upravljanje EURES-om u okviru BA. U 2014. godini, BMAS je imenovao BA na osnovu odluke Komisije za sprovođenje 2012/733/EU i Uredbe 492/2011 kao sjedište nacionalne kancelarije za koordinaciju EURES-a (EURES-NCO).

BA je učestvovala na nivou EU na prvim sastancima posvećenim implementaciji nacionalnih EURES mreža. U protekloj deceniji, EURES Nemačka je učestvovao u izradi EURES Uredbe 492/2011 o slobodi kretanja radnika unutar EU, kao iu odluci 2012/733 „o sprovođenju Uredbe 492/2011 u vezi sa otklanjanjem slobodnih radnih mesta i prijava za zapošljavanje i ponovno uspostavljanje EURES-a”. BA i EURES Nemačka kontinuirano učestvuju u radnim grupama EU, koje imaju za cilj dalji razvoj i profesionalizaciju EURES-a kao mreže mobilnosti. U tom kontekstu, EURES Njemačka je podijelio svoje najbolje prakse, posebno u oblasti pružanja EURES usluga i EURES izvještavanja.

Savezno ministarstvo za ekonomska pitanja i klimatske akcije (BMWK)

Savezno ministarstvo za ekonomska pitanja i klimatske mjere (BMWK) doprinosi organizacijom obezbjeđenja upravljanja projektima i finansijama preko nadležnog tijela GIZ-a. Njegov odsjek EB6 raspolaže dugoročnim i širokim iskustvom u koordinaciji bilateralno finansiranih programa pomoći, kao i različitih programa EU, uključujući brojne Tvining projekte. Zbog svog dugogodišnjeg iskustva u tvining procedurama, BMVK takođe podržava sve Tvining projekte, posebno konceptualnim, znanjem i infrastrukturnim uslugama. BMVK je do sada uspešno realizovao više od 180 Tvining projekata.

Deutsche Gesellschaft fur Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH

Deutsche Gesellschaft fur Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH će pomoći u upravljanju doprinosom nemačkih juniora projektu. Iz ovih usluga neće nastati nikakvi dodatni troškovi za budžet projekta. GIZ ima dugu evidenciju profesionalnog upravljanja u Tvining sektoru i institucija je procenjena na šest stubova koja ima pravo da deluje umesto javne uprave u okviru izgradnje institucija. GIZ nudi rekord uspješne implementacije više od 230 Tvining projekata, uključujući četiri u Crnoj Gori. Na primer, GIZ je podržao implementaciju Tvining projekta „Podrška regulisanju finansijskih usluga“ (MN 14 IPA FI 02 17 R), koji je pohvaljen zbog uspešnog projekta i finansijskog upravljanja.